Znane są już dokładne ilości punktów kontrolnych na sobotnim mini maratonie. Trasa zielona to 16 PK do odnalezienia na trasie o długość ok. 18 km. Trasa niebieska - 26 PK, czerwona - 31 PK, a czarna 41 PK. Odnajdywanie punktów kontrolnych to największa frajda i dlatego będzie ich sporo, bo na tym polega cała przyjemność w orientowaniu się. Wszystkie trasy będą w formie scorelaufie.
Zawodnicy na trasie czarnej otrzymają dwie mapy bazowe w skali 1:30 000 oraz 4 mapy pomocnicze, specjalistyczne do RJnO. Na trasie czerwonej będą dwie dodatkowe mapy, a na niebieskiej jedna. Trasa zielona jest w całości na mapie do RJnO, więc nie trzeba będzie niczego dopasowywać. Mapy dodatkowe będą bez naniesionych punktów, czyli jak ktoś chce z nich korzystać to musi sobie przenieść położenie punktów z mapy bazowej, czasami warto.
Nie wszystkie punkty obejmują mapy do RJnO. Na trasie czarnej i czerwonej na kilku punktach nie będzie lampionu - trzeba będzie podać nazwę ulicy lub numer domu. Zabawa powinna być wyśmienita. Informacja o tym jest podana na mapie. Pogoda jest jesienna, ale liście jeszcze nie spadły i wyjątkowo długo w tym roku trzymają się drzew.
Z kolei w niedzielę wszystkie trasy otrzymają takie same mapy w skali 1:15 000 z niespodzianką, którą przygotuje Piotrek Janowski, czyli mapą aktualną na 2018 rok. Losowana wśród najwytrwalszych uczestników Pucharu Warszawy i Mazowsza nagroda główna, czyli rower firmy Wheeler z kołami 27.5 cala czeka już na szczęśliwca. W tym roku będzie rekordowa ilość kuponów w kapeluszu, bowiem aż 78. Zobaczymy, kto okaże się szczęśliwym posiadaczem nowego bajka. Może wreszcie jakaś kobieta wylosuje nagrodę główną, bo do tej pory w dziedzinie losowania górą byli panowie. Pozostałe nagrody też są okazałe, medale i dyplomy będą cieplutkie, bo dopiero wychodzą spod matrycy.
Poniżej w załączniku można znaleźć zaktualizowany komunikat techniczny. Najważniejsza nowa informacja to 15:30 jako godzina zamknięcie mety w sobotę. Zapraszam do zapisywania się w naszym systemie zgłoszeniowym.
Attachment | Size |
---|---|
Komunikat Techniczny Zakonczenie Sezonu 2016.pdf | 492.94 KB |
Podsumowanie PWiMwRJnO 2016.pdf | 398.26 KB |
Podsumowanie PWiMwRJnO 2016 cz2.pdf | 44.41 KB |
Comments
Trochę statystyki
Trochę statystyki. Na koniec sezonu przygotowałem kilka zestawień statystycznych zakończonego właśnie WszechPucharu, które można znaleźć w załączniku powyżej lub tutaj. Niektóre zestawienia są "z przymrużeniem oka" (zgodnie z powiedzeniem - statystycznie ja i mój pies mamy średnio po 3 nogi).
Jak dla mnie zdecydowanie
Jak dla mnie zdecydowanie brakuje zestawienia pt "zawodnicy najczęściej skręcający z lewo pod kątem 72,5 stopnia".
:-)
A tak poważnie to szacunek za włożoną pracę. Jestem pod wrażeniem. Jak widać ludzie mają różnego "fioła" :-).
Merytorycznie to zestawienia "wyniki z najlepszych 6 startów" zamieniłbym na zestawienia "wyniki średnie ze wszystkich startów danego zawodnika". W obecnej formule zawodnicy często startujący będą automatycznie mieli zawyżone wyniki. Dlatego Darek dominuje. Zestawienie "średnia ze wszystkich startów", po odrzuceniu zawodów, gdzie zawodnik zdobył 0 pkt (żeby odrzucić np. awarie sprzętu), mogłoby pokazać "trendy", czyli np. "zawodnik A zdecydowanie lepiej radzi sobie na dystansie sprinterskim, a zawodnik B na długim". Dodanie jeszcze do tego odchylenia standardowego mogłoby pokazać stabilność formy, a przez to pewnie również jakość nawigacji.
Ktoś pokusi się o wyciągnięcie jakichś ciekawych wniosków z zestawienia Adama? Interesuje mnie np. czy statystycznie większe szanse na lepszy wynik są w sobotę, czy w niedzielę? Na sprincie, czy w klasyku? I dla kogo.
Dzięki za tego "fioła" :)
Dzięki za tego "fioła" :)
I tak miałem te wszystkie dane w Excelu, więc kilka tabel przestawnych, kilka dodatkowych danych, trochę makr i zestawienia gotowe. Oczywiście dane były zasilane na bieżąco po każdej rundzie, więc można było pokusić się o takie zestawienia.
To czy się ma większe szanse na lepszy wynik w sobotę czy w niedzielę to głównie zależy od dyspozycji dnia (co z tego, że nawigacja była wyśmienita jak nogi nie chciały kręcić), warunków pogodowych, długości trasy, rodzaju zawodów (np. scorelauf ma inną specyfikę) oraz od pozostałych rywali (np. jeden z Bartków na trasie czerwonej lub Darek na czarnej).
Średnia ze wszystkich startów jest ciężka do oszacowania, zwłaszcza jak ktoś będzie jeździł sprinty na różnych trasach (np. czerwonej i czarnej).
Jak pisałem wcześniej - na większość zestawień należy patrzeć "z przymrużeniem oka".
Super fajne zestawienie.
Super fajne zestawienie. Teraz chyba warto pomyśleć nad kształtem przyszłorocznego Pucharu Warszawy i Mazowsza w RJnO. Będzie 12 rund w tym trzy rundy jako jednocześnie Grand Prix Dzielnicy Wawer. Ja mam taką koncepcję, aby każda runda składała się z trzech startów - sobota lub niedziela dystans sprint i średni i jednego dnia dystans klasyczny 8 razy i dystans scorelauf 4 razy. Spora część zawodników kadry narodowej RJnO jest z Mazowsza i nie ukrywam, że właśnie pod te osoby jest skierowany taki pomysł. Chodzi o to aby dobrze być przygotowanym do startów na dystansie sprinterskim - inna skala mapy inne taktyka jazdy, sporo punktów dużo szybkich decyzji w krótkim czasie. Do tego można się pokusić o stworzenie dodatkowej klasyfikacji zawodników np. w 6-8 kategoriach wiekowych - M14, M17/20, M21, M40/50, M60+, K14, K21, K40+ właśnie tylko na dystansie sprinterskim i wówczas z 12 starów do końcowej klasyfikacji liczyło by się 6 najlepszych wyników. Do tego klasyfikacja jak w tym roku z tym, że zostaną połączone niektóre kategorie wiekowe - tak jak właśnie M17/20, K17/21, K50+. Byłoby 36 startów w sezonie - wtedy do końcowej klasyfikacji zaliczalibyśmy jak w tym roku 15 najlepszych wyników. Jak widać wystarczy start w 5 rundach i mamy już 15 wyników zebranych.
Mam nadzieję, że wywiąże się w tym temacie jakaś konstruktywna dyskusja z której do końca miesiąca będzie można wyciągnąć konkretne wnioski i propozycje zmian na 2017 rok.
Pomysł super! im wiecej
Pomysł super! im wiecej klasyfikacji tym wieksza motywacja i kombinowanie:)scorelauf też ok- smutek i weryfikacja zawodników skracających trasy:) przyda się na pewno:) a co się dzieje np w przypadku gdy dwóch zawodników ma 15 wygranych w klasyfikacji generalnej? Co potem jest brane pod uwagę? Warto to wyjaśnić na początku w regulaminie by nie było niedomówień, zwlaszcza jeśli chodzi o sprint bo taka sytuacja może się przytrafić
Mapy wydrukowane - format A-3
Mapy wydrukowane - format A-3 zapasu dużego nie ma, ale zapraszam zawsze coś zostaje. Wypadły dwa punkty z trasy - informacja o ilości PK i sposobie ich potwierdzania na mapie - dotyczy Mini Maratonu.
Czekam na następne głosy w dyskusji nad formatem przyszłorocznego PWiM w RJnO.
Było i się skończyło.
Było i się skończyło. Zaliczono 15-14-12-13-7-6-11-40-19-26-23
Punkty ze stosunkowo łatwym dojazdem, po za jednym "14", jaki był w mojej puli. W oddali od ścieżki, omal nie został uznany przeze mnie jako skradziony, ale strata na punkcie i tak kilka minut była.
Irytujące były też punkty bez lampionów, szukałem numerów domów zgodnie z jedną mapą, a okazało się, że chodzi o nazwy ulic, zgodnie z drugą mapą. Na szczęście pamięć nie zawiodła przy mecie.
Dzięki za organizację, rywalizację i współpracę. Pozdrawiam
A ciekawe jak by wyglądało
A ciekawe jak by wyglądało zestawienie gdyby liczyć: 1 miejsce=10pk,2 miejsce=9pk i tak dalej. Oczywiście każdy kolor trasy tak samo.Suma pk ze wszystkich startów niezależnie od koloru trasy. Wtedy ci co jeżdżą ciągle byliby w czubie. Taka myśl przyszła mi do głowy i jestem ciekawy jak by to wyglądałoby w tym minionym sezonie.
Takie zestawienie można
Piszesz i masz - takie zestawienie można znaleźć tutaj. Przy okazji rozbudowałem trochę pomysł Grzegorza i dodałem też dwa swoje zestawienia, gdzie zróżnicowałem zdobycze punktowe w zależności od koloru trasy. I tak w większości tych zestawień wygrywa Darek :)
Udało mi się na koniec znaleźć zestawienie, gdzie Darek nie wygrał - największa średnia prędkość przejazdu (jest suma czasów i jest suma km wg komunikatów, która może znacznie odbiegać od rzeczywistości). W takim rankingu wygrałby Adam Wojciechowski - 17.0 km/h (10 startów, 204.7 km, 722:54 min), a kolejne miejsca: Grzegorz Henryk Marcinkiewicz - 16.9 km/h (6, 92.9 km, 329:52 min), Dariusz Bogumił - 16.3 km/h (28, 463.0 km, 1706:41 min), Piotr Buciak - 16.0 km/h (15, 265.4 km, 998:20 min).